dinsdag 22 januari 2008

Het verdict 1 jaar later

Het was de maandag dat we de uitslag kregen van het lab. De internist had ons drie dagen gezegd dat de uitslag op zich kon laten wachten. Maar het weekend kwam er dus bij. Na het lange wachten, kregen we dus het slechte nieuws. Er waren kwaadaardige cellen ontdekt in de biopsie. Kanker dus. Waarom had ik zolang gezond geleefd? Nooit gedronken, gerookt... Hadden wij ons deel van het leed dan nog niet gehad. Ik had er vroeger wel eens voor gevreesd, maar de laatste 12 jaar had ik me opperbest gevoeld. Geen haar op mijn hoofd dat er aan zou denken darmkanker te krijgen. Mijn wereld stortte in mekaar. En niet alleen die van mij, die van mijn vrouw en kinderen ook. Waaraan hadden we dit verdiend? Ik was de dagen daarvoor vrij optimistisch geweest. Maar dit nieuws was een hele dobber om te slikken.

Geen opmerkingen: