zaterdag 1 maart 2008

Terug naar huis

Maandag 19 februari 2007 mocht ik eindelijk na twee weken Gasthuisberg terug naar huis. Het werd een pijnlijke rit naar huis. Al die verkeersdrempels deden geen deugd voor mijn buik. Maar ik kon eindelijk rustig thuis gaan recupereren van mijn operatie. We hadden een brief voor de huisarts meegekregen, maar aangezien die een tijdje op verlof was en de omslag niet gesloten was, hebben we die zelf trachten te lezen. Heel wat vakjargon, waar we eigenlijk niets van verstonden. Wat op internet opgezocht en blijkbaar was er tijdens de operatie overwogen om chemo te geven, maar hebben ze dit niet gedaan omwille van mijn zwakke toestand. De kans op complicaties was te groot. We hebben toen wel een tijdje moeten wachten eer we wat meer uitleg kregen van de huisarts. Op 7 maart moesten we op controle en dan zou er beslist worden wanneer de chemotherapie zou starten. Gewoonlijk verliepen er zes weken tussen de operatie en de start van de chemo. Volgens de dokters van heelkunde zou dit in mijn geval wel eens langer kunnen duren. Weer een aantal weken bang afwachten. Ondertussen verliep mijn recuperatie vlotter dan verwacht. Het eerder strenge dieet van in het begin werd geleidelijker aan minder streng. De erge diarree die we hadden verwacht na mijn operatie bleek nog mee te vallen. We konden wat feest vieren voor de verjaardag van mijn zoon en die van mij. Op naar 7 maart.

Geen opmerkingen: